stefankemle.blogg.se

Det här är min blogg, där jag ventilerar åsikter om hur Kommunen sköts. Och hur jag anser politikerna tar sitt ansvar om såväl ekonomi som näringsliv o skattebetalare.

Färdig bloggat på NT och Erland drar igen

Publicerad 2017-02-27 15:57:39 i Allmänt,

Nu är min blogg på NT nedsläckt då man krävde att den uppdaterades minst varje  vecka, vilket jag påpekade var omöjligt om bloggen skulle vara intressant för både dom som håller med och är emot.

Och jag tänker inte skriva bara för att NT tycker det, så jag kommer köra med denna blogg och försöka sprida adressen så mycket som möjligt. All hjälp är tacksam.

Här går ju även bra att kommentera både med namn och anonymt.

 

Jag hade faktiskt tänkt skriva idag efter vårt möte i utskottet, där det blivit lite ändringar efter vice ordföranden Jörgen Malmströms avhopp från NB.

Ni kommer ihåg att NB gick ut med att nu satan i gatan skulle här drivas egen politik.

Man börjar sig med att ge bort vice ordförande posten i utskottet till Vänstern.

 Här visar man hur mycket egen politik man vill driva, när man avsäger sig en styrande post om vår skola.

Så mycket var orden i den artikeln värd.

Ser vi sedan till hur deras platser ser ut så är det Bertil Eklund som nu sitter på samtliga stolar, när han även besatte den ersättare plats han bytte till sig mot vice posten.

Har jag räknat rätt sitter han på sex stolar, och helt ensam NB i Kommunhuset.

Vi försörjer oss på olika sätt, men det är inte bra att ha fingrarna i alla syltburkar.

Ingen annan av hans partikamrater verkar heller bry sig om vår skola, för då borde ju någon tagit platsen där man har mandat påverka, rent ynkligt tycker jag.

 

Man håller nu på att rekrytera en ny rektor, jag påpekade vikten av att verkligen ta referenser på den nästkommande.

Nu får det inte bli flera svajgrodor i skolan, det måste bli lugnt och drivas med demokrati tillsammans med lärarna.

Vår grupp i M håller för fullt på att sammanställa frågorna i vår enkät

Och lägga upp riktlinjer för hur vi vill att vår skola ska se ut efter valet.

Vi hoppas även att så många lärare som möjligt är intresserade av ett möte med oss, då deras åsikter är mycket viktiga för en väl fungerande skola.

Vi ska jobba med våra lärare i så stor utsträckning som möjligt, inte diktera deras arbetssätt.

Förstelärare och lärarlyftet som Löven infört är för mej en total katastrof om man vill ha en sammansvetsad lärarkår, givetvis ska man kunna få mer i lönekuvertet men det ska grunda sig på fortbildning och givna kriterier. Att rektorerna ska dela ut dessa pengar som regeringen bestämt är ett mycket olyckligt beslut…… det också föresten.

 

För ett år sedan skrev jag om Vår KSO Erland som for till LO för lite extraknäck.

Det kom in många kommentarer från olika håll som NT valde att ta väck, trots att det var citat från tidnings artiklar, och ingen osanning eller personliga påhopp

Jag hittar inte inlägget heller så han suddade nog ut hela blogg inlägget.

 

Men nu är det dags igen i sju veckor ska han extraknäcka för LO, han gör inget fel i sig då han bara ska jobba sextio procent.

Och hade Kommunen drivits i demokrati med flera i bestämmande position så hade jag inte reagerat.

Men vår Kommun har ju bara en enda styrande och då tycker iaf jag att det är oansvarigt att han prioriterar LO framför Valdemarsviks Kommun.

Jag anser att den som borde vara hundra procent i Kommunhuset är just Kommunstyrelsens ordförande. Och det även om vi hade demokratiskt styre.

Kommentarer

Postat av: Anonym

Publicerad 2017-02-27 16:04:18

Vilken satans egoist, men LO betalar nog mera.

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela