stefankemle.blogg.se

Det här är min blogg, där jag ventilerar åsikter om hur Kommunen sköts. Och hur jag anser politikerna tar sitt ansvar om såväl ekonomi som näringsliv o skattebetalare.

FÖRSTSÖR INTE HAMNOMRÅDET

Publicerad 2017-03-21 08:46:47 i Allmänt,

Idag när man läser NT så är det med förskräckelse, är det seriöst på alvar man har för avsikt att förstöra hela hamnorådet?????

Från början pratades det om 1400km nu står det ca2000kv ny ica byggnad.

För mej är det här en total katastrof. I stället för att använda vårt unika hamnområde till att utveckla någonting eget och trivsamt lockande och som gynnar så många som möjligt i vårt näringsliv, så har man här för avsikt att bygga stora byggnader och lägenheter på tre etage!!! hej då hamnen ses aldrig mer.

Parkerings platser som kanske täcker apotekets kunder, en inklämd lastkaj där lastbilar ska trassla sig runt.

Ett av ica argumenten var att idag hade lastbilarna svårt att komma till och lossa och det gick heller inte att ta med släp.

Inte kan då jag se någon bättre lösning i denna skiss, snarare tvärtom där det verkligen blir trångt.

 

För mej är denna vackra hamn någonting där småskalighet, sommar butiker närodlat nybakat och underhållning ska råda under högsäsong.

Varför tänker man aldrig utanför boxen i denna Kommun? och gör någonting eget och unikt.

Titta på bageriet i hamnen, det kommer busslaster från alla håll och kanter .

Under semlepremiären sändes det live i radion en hel förmiddag från butiken.

Det är marknadsföring som lockar nya människor till Valdemarsvik, vad jag förstår skiter styret totalt i vad som kommer hända med den här verksamheten som lockar så många, till just hamnområdet.

Jag har ju ifrågasatt vårt näringslivs tänk så många gånger, vi har en näringslivs chef och en näringslivs samordnare, tyvärr är det nog bara titlar  som totalt saknar innehåll, för hade någon förstått värdet så hade bageriets framtid redan varit säkrat.

Och en plan för hur vi får ut mest både för och av näringslivet varit upprättad.

Hade jag styrt så är det här en typisk fråga som påverkar så många där någon form av demokratisk röstning hade genomförts. Och det INNAN någon plan upprättats.

Idag ser Kemle rött och kan lova. ATT JAG KOMMER ALDRIG LÄGGA MIN RÖST FÖR DESSA GALENSKAPER. Min helt personliga åsikt och den förmedlar jag i demokratins anda. Tack för ordet.

Kommentarer

Postat av: ingen politisk åsikt

Publicerad 2017-03-22 16:13:01

Håller fullt med om att man totalt raserar hamnområdet.
Tänk vilka underbara ytor som är lättåtkomliga,och kan nyttjas till allt möjligt.
Det behövs absolut ingen stor ICA affär där.
Det råder ingen som helst brist på matbutiker i Valdemarsvik.
Skulle det vara så att den befintliga väljer att lägga ner om det inte blir en stor ny byggnad.
Kan jag lova att det ganska omgående startar en ny. Omsättningen är runt 40 miljoner så det råder inga tvivel om att det går utmärkt att driva den i befintliga lokaler. Hoppas att vi kan dra igång vilda protester och avstyra detta vansinne.

Svar: Tack för besöket. Vi har ju en klar trend i Kommunen som byggts upp under dom senaste sex åren.Där politiken totalt förbiser innevånarnas åsikter och önskemål. Den inriktningen kommer jag jobba hårt för att ändra på om vi kommer till styret i nästa val. Tycker majoriteten av befolkningen att det här är vad man vill ha i hamnen, ja då är det ju
bara att köra på. Men det har vi ju faktiskt inte tagit reda på
Stefan Kemle

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela