stefankemle.blogg.se

Det här är min blogg, där jag ventilerar åsikter om hur Kommunen sköts. Och hur jag anser politikerna tar sitt ansvar om såväl ekonomi som näringsliv o skattebetalare.

NU HAR JAG LÄMNAT MODERATERNA I VALDEMARSVIK

Publicerad 2018-03-27 08:25:30 i Allmänt,

Hej

 

Eftersom det börjar undras lite runt vad som hänt, så ska jag klargöra det.

Jag har lämnat in uppsägelser för alla mina uppdrag som Moderat politiker i Kommunen.

Jag har också avsagt mej min andra plats på Moderaternas lista till valet 2018

Nu kommer det många  har börjat sia om VARFÖR.

Jag kommer inte lägga fram hela historien i det här inlägget, men kan återkomma med mer detaljer om någon är intresserad.

I huvudsak är det två anledningar, den ena är vart är politiken i Kommunen på väg?

Där det handlar främst om vem som bör eller inte bör placeras på de högsta posterna i politiken.

Den punkten återkommer jag med i senare blogginlägg.

 

Min största vändpunkt var under budgetberedningen, från mitt parti satte Per Holertz och Anna Nilsson.

Vilka inte var utsedda av partiet, utan blev automatiskt representanter för man satt i Kommunens arbetsutskott som det heter, och vem som fick representera hade Erland bestämt.

Så det var inte påverkbart.

Men det som fick mej att reagera enormt starkt, var när våra representanter ställde sig bakom Erlands budget utan att ha några som helst invändningar.

 

Innan denna budget var klubbad så hade vi ett ganska högljutt möte i min partigrupp, där vi var i klar majoritet om att vi INTE kunde ställa oss bakom sossarnas budget ett valår, utan ta fram en egen riktning, vilket var sagt redan förra året då jag också muttrade för att vi inte lade någon större  energi på att utforma eget förslag.

Men trots protester fortsatte kusinerna utan att lyssna på sina egna partikamrater att ställa sig helt bakom den när den skulle klubbas.

Det var då jag började fundera på vad jag lade så mycket av min fritid på.

Jag är fortfarande mycket intresserad av Kommunpolitiken och kommer garanterat skriva inlägg om hur jag ser på saker som sker eller inte sker i vår Kommun.

 

Men tyvärr är det flera partier än styret som har toppstyrning, och jag är ju mer för att arbeta i grupp i så viktiga frågor.

Jag frågade mej själv som så, när vi nu är helt eniga om att skattepengarna används på ett korrekt och klanderfritt sätt.

Hur ska jag då kunna motivera skiljaktigheter i olika frågor, för sist och kyven så styrs allt av budgeten, och den är vi ju nu helt eniga om.

Kan också tillägga att jag i mitt sista mejl till gruppen klargjorde att.

Jag har under mina åtta år alltid varit rak ärlig och öppen med vad jag sagt, och stått för mina åsikter och uttalanden.

Och tänker fortsätta med det.

Så det mesta jag kommer framlägga om hur saker och personer fungerar, har jag redan sagt rakt ut.

 

  Vill avsluta detta inlägg med att tacka alla som stöttat mej och lagt sin röst på mej under dom två val jag deltagit i.

Lite stolt är jag allt då ni bägge gångerna har röstat fram mej som folkvald.

Och trots att det inte är officiellt med min avgång har jag fått två förfrågningar om fortsatt engagemang i Kommunen.

Fortsättning följer

Mvh

Stefan Kemle   

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela