stefankemle.blogg.se

Det här är min blogg, där jag ventilerar åsikter om hur Kommunen sköts. Och hur jag anser politikerna tar sitt ansvar om såväl ekonomi som näringsliv o skattebetalare.

RASISM

Publicerad 2016-04-07 08:39:00 i Allmänt,

Om en av våra ungdomar ska flytta till en lägenhet i stan, så krävs det tre gånger hyran i inkomst. I det här fallet en hyra på 6 800:- och min inkomst på 21 000:- är det som då krävs.
När samma lägenhet ska hyras ut till en flykting med med ett bidrag på 7 000:- då är det inga problem. Det här vet jag med säkerhet eftersom jag är inblandad. Alltså är det säkrare att få in hyran av en invandrare med bidrag än av våra egna ungdomar som sliter för att överleva. Är inte det rasism????

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela